poziom 2 - program szkolenia
MODUŁ 1
Prowadzenie i wspomaganie małych grup
sesja | temat | metoda | Czas - 270' |
---|---|---|---|
M 1.1 | Wprowadzenie | Ćwiczenie | 15' |
M 1.2 | Co to jest mała grupa | Burza mózgów | 15' |
M 1.3 | Dynamika małych grup | Prezentacja/dyskusja | 30' |
M 1.4 | Rozwiązywanie problemów w grupie | Gra symulacyjna | 60' |
M 1.5 | Gdzie jesteśmy | Dyskusja | 15' |
przerwa | |||
M 1.6 | Wybierz cytat | Prezentacja/dyskusja | 30' |
M 1.7 | Moderowanie małych grup | Ćwiczenie refleksyjne | 30' |
M 1.8 | Rozkład ról w grupie | Ćwiczenie interaktywne | 60' |
M 1.9 | Podsumowanie modułu | Dyskusja grupowa | 15' |
MODUŁ 2
Praca z trudnym rezydentem
sesja | temat | metoda | Czas - 260' |
---|---|---|---|
M 2.1 | Wprowadzenie | Ćwiczenie relaksacyjne | 20' |
M 2.2 | Napotkane problemy | Praca w parach / grupowa burza mózgów | 20' |
M 2.3 | Problem z rezydentem | Prezentacja/dyskusja | 30' |
M 2.4 | Rozpoznanie problemu | Ćwiczenia z podziałem na role | 45' |
M 2.5 | Dotychczasowe refleksje | Dyskusja plenarna | 20' |
przerwa | |||
M 2.6 | Jakie znamy sposoby interwencji? | Dyskusja w podgrupach | 25' |
M 2.7 | Praca z trudnym rezydentem | Prezentacja/dyskusja | 20' |
M 2.8 | Rola nauczyciela | Dyskusja plenarna | 20' |
M 2.9 | Prawa i obowiązki rezydenta | Dyskusja plenarna | 30' |
M 2.10 | Podsumowanie sesji | Dyskusja plenarna | 30' |
MODUŁ 3
Nauczanie przez konsultację
sesja | temat | metoda | Czas - 270' |
---|---|---|---|
M 3.1 | Wprowadzenie do sesji | Prezentacja | 5' |
M 3.2 | Jaka jest wartość konsultacji w nauczaniu? | Burza mózgów / odgrywanie ról | 40' |
M 3.3 | Koncepcje nauczania i jego cele | Prezentacja | 20' |
M 3.4 | Jak mogę wykorzystać konsultację w nauczaniu? | Praca w grupach | 40' |
M 3.5 | Podsumowanie pracy w grupach | Podsumowanie pracy w grupach | 10' |
M 3.6 | Metody nauczania | Prezentacja | 20' |
przerwa | |||
M 3.7 | Konsultacja w praktyce | Analiza nagrania wideo | 45' |
M 3.8 | Jak oceniać konsultację? | Prezentacja | 15' |
M 3.9 | Ocena konsultacji | Praca w grupach / odgrywanie ról | 30' |
M 3.10 | Praktyczne problemy | Praca w grupach | 30' |
M 3.11 | Podsumowanie sesji | Dyskusja plenarna | 15' |
MODUŁ 4
Plan nauczania dla programu kształcenia
sesja | temat | metoda | Czas - 270' |
---|---|---|---|
M 4.1 | Kim jesteśmy? | Formalne (ponowne) przedstawienie uczestników | 10' |
M 4.2 | Znaczenie podstawowych terminów w planowaniu edukacji | Małe grupy / dyskusja | 10' |
M 4.3 | Zrozumieć program kształcenia | Prezentacja interaktywna | 20' |
M 4.4 | Wprowadzanie programu w życie – prezentacja przypadku | Małe grupy / burza mózgów / dyskusja | 20' |
M 4.5 | Budowanie sesji dydaktycznej opartej na przypadku | Dwie grupy | 60' |
M 4.6 | Prezentacja | Odgrywanie ról w grupach / dyskusja | 15' |
przerwa | |||
M 4.7 | Wprowadzenie programu w życie – wstęp | Prezentacja | 5' |
M 4.8 | Jak z programu powinien korzystać nauczyciel? | Praca w grupie / dyskusja plenarna | 30' |
M 4.9 | Planowanie sesji | Grupowa burza mózgów / praca w grupie | 20' |
M 4.10 | Przygotowanie materiałów dydaktycznych | Praca w grupach | 60' |
M 4.11 | Przedstawienie pakietów dydaktycznych | Prezentacja plenarna I dyskusja | 5' |
M 4.12 | Podsumowanie sesji | Dyskusja plenarna | 5' |