poziom 1 - program szkolenia
MODUŁ 1
Wstęp – jak być dobrym nauczycielem
sesja | temat | metoda | Czas - 180' |
---|---|---|---|
M 1.1 | Kim jesteśmy | Przedstawienie uczestników | 15' |
M 1.2 | O czym jest kurs | Prezentacja 1.1 | 10' |
M 1.3 | Gra „Rekiny” | Ćwiczenie relaksacyjne | 15' |
M 1.4 | Wprowadzenie do pracy w grupie – kim jest dobry instruktor? |
Burza mózgów/dyskusja w małych grupach | 60' |
M 1.5 | Raporty grup | Prezentacja grupowa – 3 minuty na grupę | 25' |
M 1.6 | Kim jest dobry instruktor? | Prezentacja 1.2 | 15' |
M 1.7 | Jakie są moje edukacyjne potrzeby jako nauczyciela? | Dyskusja w małych grupach | 40' |
MODUŁ 2
Podstawy teorii edukacji i oceny
sesja | temat | metoda | Czas - 180' |
---|---|---|---|
M 2.1 | Teoria edukacji dla nauczycieli | Prezentacja interaktywna 2.1, pary i małe grupy | 30' |
M 2.2 | Stosowanie teorii – przeszkody w nauce | Dyskusja grupowa | 40' |
M 2.3 | Prezentacja grupowa | Dyskusja plenarna | 20' |
M 2.4 | Ocena ustna | Wprowadzająca dyskusja w małych grupach | 5' |
M 2.5 | Teoria oceny dla nauczycieli | Prezentacja | 25' |
M 2.6 | Jaka jest moja rola w ocenianiu ucznia? | Dyskusja w małych grupach i dyskusja plenarna | 10' |
M 2.7 | Ocena w mojej praktyce | Zadanie grupowe (stworzyć plakat) | 40' |
M 2.8 | Przegląd plakatów | Przegląd plakatów | 10' |
MODUŁ 3
Metody nauczania i ocena zwrotna
sesja | temat | metoda | Czas - 180' |
---|---|---|---|
M 3.1 | Co wiemy o metodach nauczania | Burza mózgów w małych grupach | 30' |
M 3.2 | Prezentacja wyników pracy w grupach | Prezentacje plenarne i dyskusja | 15' |
M 3.3 | Metody nauczania | Prezentacja | 20' |
M 3.4 | Odkrywanie metod nauczania | Ćwiczenie wideo w grupach | 45' |
M 3.5 | Ocena zwrotna w praktyce | Prezentacja | 15' |
M 3.6 | Stosowanie oceny zwrotnej w nauczaniu | Ćwiczenie w trójkach | 50' |
M 3.7 | Refleksja na forum | Dyskusja plenarna | 5' |
MODUŁ 4
Style i indywidualne plany uczenia się
sesja | temat | metoda | Czas - 180' |
---|---|---|---|
M 4.1 | Jaki jest mój styl uczenia się? | Ćwiczenie plenarne | 20' |
M 4.2 | Przegląd teorii stylów uczenia się | Prezentacja 4.1 | 20' |
M 4.3 | Style uczenia się innych | Ćwiczenie plenarne | 20' |
M 4.4 | Style uczenia się – zastosowanie praktyczne w nauczaniu | Ćwiczenie w trójkach | 30' |
M 4.5 | Jak stworzyć plan uczenia się? | Prezentacja 4.2 | 30' |
M 4.6 | Pokaz odgrywania ról | Odgrywanie ról na forum | 10' |
M 4.7 | Tworzenie indywidualnego planu uczenia się | Ćwiczenie w małych grupach | 50' |
MODUŁ 5
Nauczanie poprzez odgrywanie ról
sesja | temat | metoda | Czas - 180' |
---|---|---|---|
M 5.1 | Podstawy teoretyczne | Prezentacja z elementami dyskusji w małych grupach | 35' |
M 5.2 | Wykorzystanie odgrywania ról | Dyskusja w małych grupach | 45' |
M 5.3 | Jak to pomaga? | Dyskusja plenarna | 10' |
M 5.4 | Przygotowanie scenariusza | Dyskusja w małych grupach | 45' |
M 5.5 | Przedstawienie przygotowanych ról | Prezentacja na forum plenarnym | 45' |
MODUŁ 6
Przygotowanie praktyki i tworzenie programu
sesja | temat | metoda | Czas - 180' |
---|---|---|---|
M 6.1 | Jak tego nie robić! | Odgrywanie ról przez nauczycieli (lub nagranie wideo) – Dyskusja |
30' |
M 6.2 | Przygotowanie praktyki i tworzenie planu nauki | Prezentacja | 30' |
M 6.3 | Pierwsze 28 dni w praktyce | Tworzenie programu nauczania w grupach | 90' |
M 6.4 | Program nauczania | Sprawozdania z pracy grup | 30' |